گزارش سفر به ژاپن (بازدید از بخش توزیع برق)

مقدمه

مجموعه حاضر در راستای مستند نمودن ره آوردهای سفر جمعی از مدیران صنعت برق به کشور ژاپن در اسفندماه سال ۱۳۹۲ تهیه گردیده است تا مورد استفاده علاقمندان و فعالان و مدیران و کارکنان صنعت برق قرار گیرد.

بازدید از بخش توزیع برق ژاپن

سازمانها برای حفظ مشتریان، تعامل با تأمین کنندگان، بهره وری بیشتر کارکنان و ارتقای مزیت های رقابتی، نیازمند بازدید از شرکت های موفق دنیا با هدف شناخت رقبا، ابزار و مقایسه عملکرد خود در حوزه های مختلف کاری هستند. استراتژی های مختلفی برای تحقق این هدف معرفی می شود که یکی از این راهبردها، شناخت بازار و نحوه عملکرد دیگر سازمانها و الگوبرداری از رفتار آنهاست.

شرکتهایی که استراتژی تحلیلی را سرلوحه بقای خود قرار می دهند، بهینه کاوی را به عنوان یکی از راه های مؤثر بهبود مستمر و تعیین موقعیت خود در میدان کسب و کار میدانند. اساس این موضوع را مفهوم دانش تطبیقی تشکیل می دهد که در این زمینه یادگیری بر اساس مشاهده مستقیم و به عبارتی یادگیری از حاصل تاش و تجارب دیگران است.

بنچ مارکینگ (بازدید)

در دهه ۱۹۵۰ در ژاپن این تکنیک را در مقیاسی وسیع و سازماندهی شده مورد استفاده قرار دادند. آنها از طریق بازدید صدها شرکت و کارخانه در سراسر جهان و بخصوص ایالات متحده آمریکا و اروپا در الگو برداری ازآنها تاش نمودند تا بر اساس فرایند دانش تطبیقی در مدت زمان کوتاهی، حاصل تاش و تجارب سایر شرکت های موفق را در رشد و ارتقای خود بکار گیرند. دلایل بسیاری برای انجام بازدید از شرکتهای موفق وجود دارد.
زمانی، به دنبال بهترین هستید، گاهی نیازمند شناخت تغییر و تحولات محیط پیرامون هستید تا با استفاده از ابزار و امکانات، اهداف خود را با تغییرات جامعه همسو سازید. بازدید از شرکت های موفق با هدف تحقق دانش تطبیقی میتواند عملکرد سازمان را بهبود بخشد که برخی از مهم ترین دستاوردها در این زمینه عبارتند از:
– برآوردن نیازها و انتظارات مشتری
– یافتن روش ها و اقدامات مورد نیاز برای دسترسی به اهداف سازمان
– دستیابی به عملکرد بهتر
– پیاده سازی بهترین اقدامات
– توسعه اهداف و برنامه های استراتژیک شرکت

– ترویج تفکر خلاق
– سنجش رقبا
– تسریع در بهبود فرایندها
– شناخت تکنولوژیهای نوین

مطالب

فصل اوّل: شرکت برق توکیو در یک نگاه
فصل دوم: تور کوکوسوما مربوط به اماکن هوشمند در هیگاشیدا ژاپن
فصل سوم: پاسخگویی به خاموشی مشترکین برای مشترکین فشار ضعیف
فصل چهارم: مدیریّت داده های خطای تجهیزات برای برنامه ریزی نگهداری
فصل پنجم: بازیابی خاموش یها در سیست مهای فشار متوسط
فصل ششم: کار ترمیم موقتی بر روی شبکه های ۶ یکل وولت
فصل هفتم: پاسخ گویی به قطعی شبکه تغذیه کننده فشار متوسط شرکت برق توکیو
فصل هشتم: عملیات نگهداری پیشرفته تجهیزات توزیع
فصل نهم: فرآیند درخواست انشعاب جدید
فصل دهم: صدور صورتحساب برق
فصل یازدهم: توسعه منابع انسانی
فصل دوازدهم: برنامه ریزی شبکه
فصل سیزدهم: بازدید از کارخانه ماشین سازی Aichi
فصل چهاردهم: استفاده از انرژی خورشیدی در منازل

اطلاعات فایل آموزشی

  • فرمت فایل: PDF
  • زبان: فارسی
  • تعداد صفحات: ۲۳۲
رایگان

Contact us

با ما در ارتباط باشید.

  • powerengineering.ir@yahoo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *